STEM edukacije potaknule poduzetnički duh

Datum objave: 19. ožujka 2023.
Kategorija: Projekti

Kreativnost i proaktivnost osnovne su odlike poduzetnika, nakon više edukacija o ovim temama došlo je vrijeme da se učitelji i učenici okušaju u poduzetničkim vodama, ali bez rizika.
Prve u nizu edukacija o poduzetništvu, bila je posvećena učenicima, koji svoje poduzetničke vještine mogu početi brusiti od početka. Poduzetništvom se mogu baviti svi, ali ne mogu svi uspjeti, o čemu su učile dvije skupine učenika – robotičari i vrtlari. Nisu njihove izvannastavne aktivnosti ono što ih određuje, nego činjenica da među objema skupinama ima potencijalno darovitih i učenika s teškoćama u učenju i razvoju.


Naglasilo se da darovitost može olakšati budućim poduzetnicima ulazak u svijet biznisa, ali ako nije usmjerena – ne mora garantirati uspjeh. S druge strane, ukazano je da su niz uspješnih korporacija i start-up-ova osnovali ljudi koji su se kroz život mučili s raznim oblicima teškoća u razvoju ili učenju, ali to ih nije spriječilo na putu do ostvarenja poslovnih rezultata.
Svaka od skupina slušala je prilagođenu edukaciju – „Djeca i poduzetništvo“ i „Djeca s teškoćama i poduzetništvo“.
Svoju priliku da se okušaju u poduzetničkim vodama imali su i učitelji triju škola uključenih u projekt „STEM – moje obrazovanje“ i to na dvodnevnoj edukaciji „Poduzetništvo i poduzetništvo u školi“. Za početak, učitelji su nasumično podijeljeni su „firme“ koje su proizvodile šešire i za svoj položaj na tržištu morali su se boriti kao u igri monopola – dizanjem kredita, praćenjem proizvodnje, kvalitete proizvoda, prodajom i rasporedom dobiti.
Poduzetnici mogu biti pohlepni, rasipni, štedljivi i oprezni, a kad je riječ o učiteljima, i oni su u svojoj poduzetničkoj igri pokazali kojoj kategoriji pripadaju.
Jesu li oni ne-poduzetni zato jer rade u školi?
Upravo suprotno!
Poduzetnost ne znači nužno zgrtanje materijalne dobiti, kako se čulo na edukaciji, nego bilo kakvo investiranje u znanje, zadovoljstvo i stvaranje dodatne vrijednosti.
A projekt u sklopu kojega su održane ove edukacije primjer je poduzetnosti, jer bez sudjelovanja u projektu ne bi se došlo do znanja i novca koji nisu dostupni u onim minimalnim okvirima. Projekt „STEM – moje obrazovanje“ financiran je sredstvima Kraljevine Norveške kroz Financijski mehanizam Europskog gospodarskog prostora, a u sklopu javnog poziva „Jačanje STEM vještina u osnovnim školama“.

Pročitajte još

STEM-ovci u studijskom posjetu Norveškoj

Pripadnici projektnog tima projekta „STEM – moje obrazovanje“ sudjelovali su u studijskom posjetu Norveškoj, jednoj od glavnih aktivnosti projekta. Ukupno 24 člana projektnog tima iz triju osnovnih škola (OŠ J. Kozarca u Semeljcima, J. J. Strossmayera u Trnavi i OŠ...

Objava 4

Objava 4

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et. Pellentesque dignissim enim sit amet venenatis urna cursus. Metus aliquam eleifend mi in....

Objava 3

Objava 3

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et. Pellentesque dignissim enim sit amet venenatis urna cursus. Metus aliquam eleifend mi in....

Skip to content