Učenici osmog razreda obilježili su 27. siječnja Dan sjećanja na žrtve holokausta nizom aktivnosti. Budući da na satu povijesti i dodatnoj nastavi učimo o razdoblju Drugog svjetskog rata, ovo je upotpunilo znanje učenika.
Tijekom Drugog svjetskog rata, nacistička Njemačka je u svim dijelovima Europe koje su došle pod njezin nadzor sustavno provodila mjere koje su bile usmjerene ka potpunom uništenju Židovskog naroda. Nacisti žele čistu arijsku rasu. Učenici su upoznati s pojmom holokaust (sustavni progon i uništavanje europskih Židova od 1933. do 1945. god. od strane nacističke Njemačke i kolaboracionista. Osim Židova progonjeni su i Romi, ljudi s raznim hendikepima, politički disidenti, homoseksualci, Poljaci, sovjetski ratni zarobljenici i drugi), koncentracijski logori, geto… Istraživali su koncentracijske logore: gdje se nalaze, kako izgledaju, (osobito logori smrti ) te spoznali strahote kroz koje su prolazili zatvorenici.
Čitali ulomke iz Dnevnika Ane Frank – djevojčice židovskog podrijetla, o strahotama rata, ponašanju nacista prema Židovima. Posebno su ih se dojmile razne zabrane, što mogu ili ne smiju raditi Židovi. Pogledali su i slušali prezentaciju o Židovima u Đakovu. Žučno su raspravljali te osuđivali zlodjela totalitarnog režima.
U istraživanju su došli i do muzeja Yad Vashem, do spoznaje da je onaj tko je spasio bar jednog Židova uz dokaze dobio medalju pravednika, diplomu. Saznali su da su i Hrvati dobivali medalje pravednika te pronašli popis tko je dobio medalju pravednika. Bili su iznenađeni i ushićeni što je među njima i časna sestra iz Đakova. Prikupili su materijale i uredili pano.
U dogovoru s prof. M. Brdar nosili su bijele trake oko ruke kako bi bar malo osjetili što to znači biti obilježen, izdvojen, drugačiji…
Mirjana Brdar, prof.